Alla inlägg den 20 januari 2009

Av therese - 20 januari 2009 16:03

Titta va jag har fått tack så jätte mycket min vänn o bestis tack tack tack  det värmer lite när man e så himmlans ur balans .

puss o kram

Av therese - 20 januari 2009 13:31

Hej hopp gummi snopp... nämen hoppsan hehe så får man ju inte säga hihihi . I dag så är mitt lilla troll sjuk , hon har feber och är dunderförskyld och vill knappt äta nåt. Stackars liten. Men men så är det väll vid dessa årtider antar jag . Vet att jag ej har skrivit så mycket här på bloggen  men har ej hafft den tiden riktigt . I går va det nåt som kallas för familjecirkeln och det va sista gången i dag och tjejerna där fick mig att inse hur mycket jag skämpar för att va en så bra mamma som möjligt och att mitt förhållande till barnens pappa kanske inte är nåt att hänga i julgranen. Har nog mått skit i alla dessa år då jag har fått gjort det mästa här hemma då det har vart läkar besök och föräldra möte, kvartsamtal och nellies adhd han har ju knappt öppnat broschyrena  vi fått och inte sagt ett ljud om att det kanske vore bra om hon fick medecinerna utan det är jag jag jag som har fått gjort allt det där. jag bakar med barnen jag pysslar med dom och är ute med dom då jag kan eftersom jag har så ont i kroppen vissa dagar kan jag ej va ute så mycket men jag hoppas det blir bättre till sommarn . Vill ej kasta skit på honom utan jag är bara ärlig för att det är så jag skänner. Mina barns skol sköterska har ringt och hörde hur jag mår och hur det är så hon tyckte jag skulle kontakta en psykolog och gå och prata med nån då jag har sååååååå mycket ansvar just nu och bearbeta det som varit när jag va barn eller ja barn har jag alldrig varit bara en vuxen i en liten flickas kropp men men så är det. Jag älskar honom men han kunde visa nåt tillbaks har ej upplevt nåt av det . I början av vårt förhållande var det bra men sen när andra barnet kom så har det bara varit skänslo kalt här hemma gentemot mig men tur nog så har barnen ej sett det har alltid en god min när dom kommer hem men hur länge orkar jag med det ??? vet ej .

Behövde bara få det ur mig för jag orkar ej leva med att ge ett sken av att allt e bra. Jag vet att det är mycket ansvar när man har barn  men ska jag jöra allt som städa skura diska tvätta vika tvätt sköpa kläder till barnen när det börjar bli smått eller urtvättat mm och gå själv på alla dessa utveklings samtal ,föräldra samtal samt alla dessa läkar besök mm ?? Den frågan har jag ställt mig många gånger men när man frågar honom varför det är så så får man svaret att men vem ska jobba vem ska tjäna pengar men hallå ja jag förstår att vi behöver pengar men nån gång så kan man ju va ledig och va med på nåt av det eller har jag fel eller är det bara jag som är krävande ?

hur ska jag få jobb om jag ej får min utbildning klar det är ju så att i dagens sammhälle så är det så att man behöver allt det för att man ska få ett jobb eller har jag fel i det med ? och det är alltid jag som får va hemma när nån av tjejerna är sjuka borde va likgilltigt i allt tycker jag men men så är det .

snart kommer stora tjejerna hem å då blir det full rulle igen men men ska väll börja städa då  och ta hand om disken och tvätten . Ja lite om mig blä men jag behövde få det ur mig har ju knappt nån att prata med om allt det här . I morron  bitti så ska jag fika med några ny funna kompisar och prata lite eftersom dom vet hur jag har det så dom ville att jag skulle va med och fika och komma ut och ha trevligt  och prata av mig lite sen så börjar jag vid elva i skolan så då är det full rulle igen  blä slutar inte förns vid tre i morron . Men men ha det så bra mina blogg vänner  och puss i ljumsken och en kram . Blä va jag gnäller .!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards